HOME  | ISZAHAM  | GALLERY  | HEADLINE  | FACEBOOK  | TUMBLR  | TWITTER  | REVIEW

Labels

Art (1) babycakes (2) bag (2) Book (1) drop dead (3) DVD (2) Education (3) Event (10) fixie (2) Friend (12) Gig (5) Given (2) Headline (3) heart (6) Life (24) Photo (20) Review (8) SPA (1) SPP (1) stuff (7) t-shirt (4) Title (7) Website (1) Work (4)

Followers

The blog of Iszaham Sukor

Wednesday, December 28, 2011

More Than Yesterday. One Day, I Floated Away

Kalau nak habaq semua pernah rasa mcam mana trbaca sesuatu yg boleh buat hati tak trkata ? Mcam SMS atau status fb. Semuanya dalam baik sahaja, ia brubah bila kita tiba2 trbaca scara tidak sengaja atau sengajakan diri untuk membaca. Atau jugak mengetahui dari org lain, atau spatutnya kita tak perlu tahu. Cuma ptut simpam dihati. Dah macam memang niat nak habaqkan kepada mereka yang lain dengan jadinya sesuatu yg tkbaik selepas itu. Tapi, kita tetap baca dan ulang balik didalam otak shingga brpuluh2 kali. Memang suck, satu benda yang brtukaq m'jadi sesuatu diluaq jangkaan. Semua berubah dalam sekelip saat.

Dia, ni bukanlah surat layang, suara yg tkdpt didengar, message yg tk trtulis. Ini cuma kiasan buat seketika dalam massa yg sepit dan singkat ini. Bila dia baca, ni mgkn trakhir. Memang indah, bila satu ketika massa dlm hidup kita, kita menjadi dekat dgn seseorang dan smpi suatu massa kita akan jadi org asing. Yg tkkan lagi serapat seperti AYAQ SIRAP dan BIJI SELASIH. Dia mgkn akan brjln kita tanpa sebarang kata. Tanpa ketidakperasaan walaupun sesaat trpandang, yg dulunya amat tahu, yg tahu ketakutan dia, keinginan dia, impian dia, pengalaman silam, sekarang berjalan m'lintasi disebelah anda.

Dia, bila trbaca ni. Bukanlah niat untuk brkata perkara yg sptutnya atau tidakspatutnya brlaku, takpi org mahu dia tahu yg org betul2 minta maaf dari hujung rmbut smpi hujung kaki myebabkan kita tak serasi atau sebaliknya. Bukan salah dia pun. Cuma apa yg drancang tidak seperti apa yg trjadi. Org mntk maaf sebab tktunaikan janji org yg prnh buat untuk dia. Sekarang, brjlan sorang diri, tahu yg ampa akan brada dlm minda org, tk kira dulu atau kelak atau sebaliknya. Pikiran yg memikirkn dia sebagai peneman. Stiap detik org brkongsi dgn dia adalah sgt bermakna dan brnilai. Org sgtlah sygkan kehadiran dia. Dialah kwn trhebat, keyakinan trbangun, kritikan trhebat, dan trbaik kasih sygnya.

Org tkprnh pandai dlm prhubungan. Org slalu mcari kesalahan, kadang2 dlm org lain, tkpi kebanyakkan dalam salah sendiri. Terlalu nmpkkan kesudahan tanpa permulaan. Dan cepat mbuat andaian, mcipta suatu yg tkpasti smpi menyebabkan brjlan seorang diri. Pada kawan lain yg prnh trluka, trsakit, trpedih. Ingin skali mntk maaf dari hujung rambut smpi hujung kaki. Tkpernah trniat mlukakan rakan2 yg lain. Yg baik pada org. Yg senyum diwaktu susah. Yg gelak diwaktu gembira. Yg pilu diwaktu satu. Amat hargai sehinggah tiada titik noktah.

Org bukan maraq kt diri org, atau dia. orang maraq sebab slalu nmpk baik, naif, blur, kerap mintk maaf untuk perkara yg remeh temeh, sebab bagi prhubungan, brgantung pada dia, mhabiskan massa dia dgn org, tringat kt dia, maaf kan dia, hajatkan dia, mimpikan dia. Takpi, paling ? Yg tramat kesal sebab tk pernh bencikan dia. Sptutnya ada perasan tu, tkpi org tk akan prnh ada. Apa pun, org brsyukur dpt mluangkan massa yg sekejap ni dengan dia kerana org tahu org pernah jadi org yg dia syg suatu ketika massa dahulu. Terima kasih semua. Terima kasih yg tk tramant. Selamat semuanya. Moga berjaya dikelak nnt. Amin. Amin Ya Robbana Al-Lami. Assalamuailikum.

1 comment:

hanisahhamid said...

sapa xpaham entri ni mesti xsedih. sabar la eh dek Johnny Depp (:

INSPIRATION --> blogger person that who i'm admired ;
Ozu Abd Aziz & Atyn Junaidi (^_^)Y