HOME  | ISZAHAM  | GALLERY  | HEADLINE  | FACEBOOK  | TUMBLR  | TWITTER  | REVIEW

Labels

Art (1) babycakes (2) bag (2) Book (1) drop dead (3) DVD (2) Education (3) Event (10) fixie (2) Friend (12) Gig (5) Given (2) Headline (3) heart (6) Life (24) Photo (20) Review (8) SPA (1) SPP (1) stuff (7) t-shirt (4) Title (7) Website (1) Work (4)

Followers

The blog of Iszaham Sukor

Friday, May 6, 2011

Mile in these SHOES !

Kasut ? Kasut ? Kasut ? Dan lama aku nak pergi beli. Kasut yang aku pakai sekarang dah berlubang, aku dah la jenis tak pakai STOCKING. Asal hujan, mesti kaki aku basah. Gengster yang kat rumah, mesti kerja tanya aku "Izham uit, hang tk beli kasut ka, kasut hang tu dh lama sangat sejak sekolah lagi" Aku memang nak beli, cuma massa tak mengizinkan saja. Kalau diikut kot, aku dah beli kasut sebelum FINAL EXAM lagi, boleh juga pakai massa dalam DEWAN PEPERIKSAAN.

Bertarikhkan MAY 5, 2011 iaitu hari KHAMIS mengikut kalendar (bukan kalendar ISLAM) akhirnya dapat juga aku beli kasut. Sangat berterima kasih pada Atyn Junaidi, tak sangka sanggup CALL aku tanya pasal "Am, am.. nak beli kasut tu pukul brapa ?" Riak muka aku, memang gembira. Takpi paham2 la, aku rasa segan menyusahkan orang. Takpi bila Atyn kata memang nak tolong ikhlas disamping text mesage yang membuatkan ak SPEECHLESS "Ish. Diam lah. Penampaq st g. Haha. St g kmi gtw len". Aku pun tersenyum dan mula bersiap2.


Selang berapa minute atau setengah jam. Tak pasti, Atyn sampai rumah aku. Aku pun join mereka. Kereta dipandu oleh Ajam (yang baru aku tau dia muda dari aku, umur sama dengan Atyn rupanya, yang pasti. Muka HERO GADIS-GADIS kot!) dan sebelah tempat duduk driver ada mamat SNOWCAP Abu Salvatore (nerrh, memamg tak macam aku bayangkan. Umur dia sama dengan aku dan memang DOUBLE MEANING).

Setelah sesi ICE-BREAKING, gelak ketawa, fixie sana, ambix six sini (boleh dikatakan nama itu dari aku balik cuti sampai la, dok trdengar), berhenti beli camera, test snap sana sini dan traffic jam. Akhirnya kami tiba di 1st, Avenue. Dengan adanya bantuan abiang Akym Pollari (lama juga la tak jumpa abiang, rindu gila kat dia !), selamat tiba di COTTON ON. Memang ketaq kepala masuk kedah tu. Aku beli kasut RUBI, nak beli TANK tak mampu pula, kena simpan duit tambang balik PERTHLIS.

Yang pasti, aku seronok dan dapat kawan baru. Memang best dan rindukan ampa sangat2 la wey ! Terima Kasih Atyn Junaidi, Abiang Akym Pollari, Snowcap Abu, dan Korean Ajam. Sayang ampa semua ketaq2! Jaga diri baik2 noh. Insyallah panjang umur, kita jumpa lagi. (bujet mcam belajaq luaq negara pulak)

PICTURE (s)
|
|
|
|
|
|
|
|
v


(Atyn Junaidi)


(geng SNOWCAP !)


(abiang Akym Pollari)


(pic snap dan edit by Abu Salvatore)

No comments:

INSPIRATION --> blogger person that who i'm admired ;
Ozu Abd Aziz & Atyn Junaidi (^_^)Y